Klik op Read More om te reisgarantie te lezen.

De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis in de zin van de Richtlijn Pakketreizen (EU) 2015/2302 [indien er sprake is van een pakketreis]. Hierdoor kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. 

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Centrum Nautilus gebruik van STO Garant voor alle pakketreizen. STO Garant is een erkende garantieregeling. Het is een derdengeldenregeling die uw betaling waarborgt tot na afloop van uw boeking. Als reiziger betaalt u het boekingsbedrag niet aan Centrum Nautilus, maar aan de derdengeldenrekening van de Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze Stichting Derdengelden verwerkt alle betalingen voor STO Garant.

De dag na afloop van uw boeking wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven van de derdengeldenrekening aan Centrum Nautilus. Mocht Centrum Nautilus voor het einde van uw boeking in een faillissement of surseance van betaling terechtkomen dan wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven aan Stichting Take Over (STO). STO zal er dan, afhankelijk van de situatie, voor zorgen dat u uw boekingsbedrag terugkrijgt, uw boeking kunt vervolgen of naar het eindpunt van uw boeking kunt reizen. 

Hiermee heeft Centrum Nautilus zich van bescherming bij insolventie voorzien bij STO Garant. Wanneer diensten door insolventie van Centrum Nautilus niet worden verleend, kunnen reizigers contact opnemen met STO Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@sto-garant.nl of +31 (0)85 13 02 943.

Procedure

U ontvangt een e-mail van STO Garant (info@sto-garant.nl) met informatie over het voldoen van de betaling voor uw boeking. Voor alle boekingen geldt dat het volledige boekingsbedrag voor aanvang van de boeking betaald dient te zijn aan de derdengeldenrekening.

Engels:

Guarantee arranged | STO Garant

The combination of travel services offered to you constitutes a travel package within the meaning of the Package Travel Directive (EU) 2015/2302 [if a travel package is involved]. This means that you are entitled to make claims under all EU legislation applying to travel packages.

In order to meet its statutory obligation to provide a guarantee, Centrum Nautilus uses STO Garant for all travel packages. STO Garant is a recognised guarantee scheme. It consists of an escrow account in which your payment is held until your trip has come to an end. As the traveller, you do not pay Centrum Nautilus but instead pay the booking sum into the escrow account belonging to Stichting Derdengelden Certo Escrow, a payment service provider registered with the Dutch Central Bank (DNB) and the Dutch Authority for the Financial Markets (AFM). Stichting Derdengelden Certo Escrow processes all payments on behalf of STO Garant.

The booking payment is released to Centrum Nautilus by the escrow account the day after your trip has come to an end. If Centrum Nautilus files for bankruptcy or is granted a suspension of payments before your trip comes to an end, the booking sum will be released to Stichting Take Over (STO). Depending on the situation, STO will then ensure that the booking sum is refunded to you, that you are able to continue on your trip, or that you are able to travel to the final destination on your journey. 

Centrum Nautilus has therefore protected itself against insolvency through STO Garant. If services are not provided by Centrum Nautilus due to insolvency, travellers can contact STO Garant, which has its offices at Torenallee 20, 5617 BC Eindhoven, Netherlands, by sending an email to info@sto-garant.nl or by calling +31 (0)85 13 02 943. 

Procedure

You will receive an email from STO Garant (info@sto-garant.nl) containing information about how you can pay for your booking. The full booking sum must be paid into the escrow account before the trip commences. This applies to all bookings.

Duits:
Gewährleistung | STO Garant

Bei der Kombination von Ihnen angebotenen Reisediensten handelt es sich um eine Pauschalreise im Sinne der EU-Pauschalreiserichtlinie 2015/2302 [sollte es um eine Pauschalreise gehen]. Deshalb können Sie sämtliche EU-Rechte in Anspruch nehmen, die für Pauschalreisen gelten.

Um der gesetzlich vorgeschriebenen Gewährleistungsverpflichtung zu entsprechen, nutzt Centrum Nautilus STO Garant für alle Pauschalreisen. STO Garant ist ein anerkanntes Garantiesystem. Bei diesem System ist Ihre Zahlung durch die Einzahlung auf ein Anderkonto bis nach dem Ende Ihrer Buchung geschützt. Als Reisender entrichten Sie den Buchungsbetrag nicht Centrum Nautilus, sondern zahlen ihn auf das Anderkonto der Stichting Derdengelden Certo Escrow ein, einem bei De Nederlandsche Bank (DNB, der niederländischen Zentralbank) und der Autoriteit Financiële Markten (AFM, der niederländischen Aufsichtsbehörde für Finanzmärkte) eingetragenen Zahlungsdienstleister. Diese Stichting Derdengelden verarbeitet alle Zahlungen für STO Garant.

Am Tag nach dem Ende Ihrer Buchung wird Ihr Buchungsbetrag vom Anderkonto für Centrum Nautilus freigegeben. Sollte Centrum Nautilus vor dem Ende Ihrer gebuchten Reise insolvent werden oder ein Insolvenzantrag gestellt werden, wird Ihr Buchungsbetrag von der Stichting Take Over (STO) freigegeben. STO kümmert sich dann – je nach der Situation – darum, dass Sie Ihren Buchungsbetrag zurückerhalten, Ihre gebuchte Reise fortsetzen oder zum Endpunkt der von Ihnen gebuchten Reise reisen können. 

Auf diese Weise hat Centrum Nautilus bei STO Garant einen Insolvenzschutz geboten. Falls Dienstleistungen durch eine Insolvenz von Centrum Nautilus nicht erbracht werden, können sich Reisende wenden an: STO Garant, Torenallee 20, 5617 BC Eindhoven, Niederlande, und zwar per E-Mail (info@sto-garant.nl) oder telefonisch unter +31 (0)85 13 02 943.

Verfahren

Sie erhalten eine E-Mail von STO Garant (info@sto-garant.nl) mit Hinweisen, wie die Zahlung für die von Ihnen gebuchte Reise vorzunehmen ist. Für alle Buchungen gilt, dass der gesamte Buchungsbetrag vor Reiseantritt auf dem Anderkonto eingegangen sein muss.

Klik op Read More om de reisvoorwaarden te lezen.

Read more

Klik op Read More om te reisgarantie te lezen.

Read more